Ibiza 2018 – reistips en toffe hotspots

Dit jaar gingen we alweer voor de vierde keer naar Ibiza en wat was het weer fantastisch!!

Aangezien ik het zelf altijd handig vind om wat tips te lezen, vind je er een aantal in deze blog. Ideaal als je ook eens naar Ibiza wilt en je alvast wat wilt inlezen. Wij gaan altijd voor een paar relaxte dagen, even bijkomen van de dagelijkse hectiek. Dit keer hebben we de hippie-markten overgeslagen want die hebben we al gezien en ik vind ze niet heel bijzonder ;).

Ibiza benirras beach

Ons verblijf

Tijdens eerdere tripjes verbleven we in Santa Eularia, een keer in Ibiza stad en nu kozen we voor Lido appartementen in Figueretas. Ik twijfelde wel want op Zoover hebben ze een recensie van 6,7 en normaal gesproken haak ik dan meteen af ;). Maar….. een paar collega’s waren er al eerder geweest, dus we namen de gok en hiervan hebben we totaal geen spijt gehad! Het was een groot en schoon appartement, met keukentje en de ligging is echt ideaal. Centraal op het eiland, op 15 minuten lopen van Ibiza stad, er zit een Lidl op 5 minuten loopafstand en we hadden ook nog eens zeezicht vanaf ons balkon. Op Zoover wordt veel geklaagd over geluidsoverlast, maar wij hebben niks gehoord ’s nachts. Komt misschien omdat we er doordeweeks waren enΒ niet middenin het hoogseizoen?

We vlogen met Transavia en kwamen op maandag rond 15:30 uur aan op de luchthaven. In Nederland hadden we al een huurauto gereserveerd via Sunny Cars en de sleutel daarvan haalden we bij de Hertz balie op het vliegveld. Ideaal want je scheurt zo vanaf de luchthaven naar je hotel.

Toen we aankwamen in het hotel bleek dat we een parkeerplaats onder het hotel konden boeken voor 10 euro per dag. Nou, dat hebben we maar gedaan want anders heb je ’s avonds echt een probleem om je auto kwijt te raken.

Eten bij de Cotton Club

Vanuit Nederland had ik al een tafel bij de Cotton Beach Club gereserveerd. Die stond al even op m’n Ibiza-to-do-lijstje en we waren van plan dit tripje heel veel af te vinken, dus hoppa! Het is echt geen goedkoop restaurant, maar man, man, man, wat zit je daar fantastisch. Het uitzicht is waanzinnig en het eten ook. Wat mij betreft een aanrader en iets wat je echt een keer gedaan moet hebben.cotton beach club ibiza

ibiza cheers

Onze meest favoriete beachclub op Ibiza

De volgende ochtend haalden we verse broodjes bij de Lidl en na het ontbijt vertrokken we naar onze meest favoriete beachclub, Tropicana op Cala Jondal. Deze club hebben we bij ons laatste bezoek aan Ibiza ontdekt en we waren destijds op slag verliefd. Het is er heerlijk rustig, je hebt een waanzinnig uitzicht, er klinkt heerlijke loungemuziek en het eten is ook top. De bediening is goed en totaal niet opdringerig. Voor een ligbed betaal je 20 euro per persoon, per dag. Wij vinden het iedere euro meer dan waard want hier kom je echt tot rust!

Mike wordt het liggen op een gegeven moment echter wel zat, dus einde middag sprongen we in de auto en gingen we nog een drankje doen bij Amante. Ook zo’n wishlist-dingetje. We hadden geluk want er waren 2 zitzakken vrij waar je heerlijk kon chillen. Eten hebben we er niet gedaan, dus daar kan ik niks over zeggen, wel over het uitzicht en de plek op zich. Fantastisch! Prachtige kleuren, de zee is waanzinnig hier qua kleur, veel palmbomen en ander tropisch groen, comfortabele ligbedden etc. etc. Een volgende keer gaan we hier wellicht een hele dag doorbrengen want het is echt prachtig en heel relaxed.

Het noorden van Ibiza

De volgende dag wilden we graag naar het noorden. Via een aantal woonwinkels (Sluiz (je kijkt je ogen uit!), Tanis (vond ik tegenvallen), Es Cucons (leuke shop!), reden we naar Giri Giri cafΓ© in San Joan. Deze tip kreeg ik van een collega en dat is maar goed ook want als je niet weet wat er verscholen zit achter de voordeur, zou je niet zo snel naar binnen gaan. Ze hebben namelijk een heerlijke tuin waar je op loungebedden kan chillen, of gewoon aan een tafeltje kan lunchen, borrelen etc. Als je in de buurt bent van San Joan, is dit echt een bezoekje waard. Ook dit is weer een heerlijke, rustige plek. (houden wij van ;))

giri giri cafe ibiza

Nog een favoriet op Ibiza

We vervolgden onze route naar Portinatx om daar aan het strand te liggen. Ik had namelijk een strand in m’n hoofd waar we eerder al eens geweest waren en wat een fijn strand was, maar toen we aankwamen in Portinatx, zag ik niet hetgeen ik me herinnerde. Shit, dit was de verkeerde plek. Ehmm, even goed nadenken en de kaart erbij gepakt. Wat zit er in de buurt? Ik keek nog eens goed naar de kaart en dacht, het moet BenirrΓ‘s zijn! Het was een gokje, maar we besloten erheen te rijden en jaaaa, goed gegokt. Dit was de plek en hoe kon ik dat toch vergeten! Wat een heerlijk strand! Je huurt er een bedje voor 6 euro en een parasol is ook 6 euro. Prima te doen dus. We aten pizza bij Elements beachclub en gingen daarna heerlijk chillen.benirras beach ibiza

Aan het begin van de avond reden we terug naar Portinatx want ik was getipt over Los Enamorados. Een hotel en restaurant van een Nederlands stel die drie jaar geleden geopend is. Ik val in herhaling, maar ook hier moet je echt even heen als je in de buurt bent. Een waanzinnige locatie, fantastische styling, zowel binnen als buiten, heerlijk eten en de zonsondergang is zooooo mooi en romantisch.

Een deceptie

De volgende dag hadden we ligbedden gereserveerd bij Cala Bassa Beach Club (hier betaal je 50 euro voor 2 ligbedden en een parasol). We kwamen aan en schrokken een beetje van hoe groot het is. Het is opgedeeld in 4 secties en je kan dus kiezen in welke sectie je een bedje wilt huren. We hadden de 4e sectie gekozen aangezien dit de meest rustige was. Nou, iedereen is altijd compleet lyrisch over deze tent, maar wij vonden het echt een beetje tegenvallen. Ik weet niet precies waar het aan lag, maar we vonden de bediening niet aardig en heel traag en het was veel te groot en massaal.

Wel is het prachtig aangelegd, met veel bomen, groen en dus veel natuurlijke schaduw. Het uitzicht over de baai is heel mooi, maar het strand zelf is ontzettend druk en loopt vol met verkopers van hoedjes, bier, parasols, kleding etc. Ik ben blij dat we er geweest zijn want hij is van de lijst af en we hoeven er niet een tweede keer heen ;).

Einde middag gingen we nog even klimmen en klauteren voor een mooi uitzicht en dronken een biertje op het strand van codolar. Een heel fijn strandje. No nonsens, chill, relaxed, maar wel ligbedjes en een tentje waar je een drankje kan doen en iets eenvoudigs kan eten. Die onthouden we zeker voor een volgende keer!

’s Avonds zijn we de straten van Ibiza stad ingedoken. Heerlijk slenteren, de shopjes in en natuurlijk ook wat eten en drinken tussendoor.

Nog 1 keer…..

En toen was het alweer vrijdag. De laatste dag was aangebroken. Ons vliegtuig zou om 15 uur vertrekken, dus we konden nog tot 13 uur ongeveer naar het strand. Ik dacht dat Sa Caleta leuk zou zijn, dus daar gingen we heen. Maar bij aankomst bleken daar geen bedjes te zijn en met de billen op een kiezelstrand is niet ons ding ;). Dus we besloten het er nog maar even van te nemen en reden naar Tropicana. Dat was weer op en top genieten!

Rond 13 uur vertrokken we, tankten de auto vol, leverden β€˜m in op de luchthaven en na het afgeven van de bagage en alle controles vlogen we weer terug naar Nederland.

Het waren 5 fantastische dagen! We hebben veel van onze wishlist kunnen afstrepen en mooie herinneringen gemaakt samen. Als oma volgend jaar weer wil oppassen, gaan we zeker terug! En hoogstwaarschijnlijk ga ik in september een paar dagen met een vriendin. Gewoon, omdat het kan en om onze vriendschap te vieren :).

Het is een lange blog geworden waarin ik nog niet eens alles heb genoemd, maar ik hoop dat je het met plezier hebt gelezen en er wellicht wat tips uit kan halen.

Heb jij nog een leuke Ibiza-tip, laat me dan weten! Het zijn juist de tips van ervaringsdeskundigen die de beste zijn.